Una dintre cele mai populare minerale este calciul, necesar pentru oase si dinti puternici. Trebuie  consumat  in cantitati mari in dieta noastra ca supliment pentru a preveni osteoporoza si pentru a elimina crampele musculare in timpul menstruatiei sau supra-exercitarii. Cu toate acestea, numai calciul singur nu este suficient. Fără magneziu, calciu nu poate fi utilizat în întregime, şi pot apărea probleme de absorbtie care duc la artrita, osteoporoza, crampe menstruale si unele simptome premenstruale.

Probabil cel mai important motiv pentru sindromul de malabsorbţie este discrepanţa între ceea ce mâncăm şi cum putem digera si absorbi substantele nutritive din alimente. Dietele noastre de astăzi sunt foarte diferite de cele ale strămoşilor noştri, deşi corpurile noastre rămân similare.

Mii de ani în urmă, strămoşii noştri au mancat alimente bogate in magneziu si sarace in calciu. Pentru că aporturile de calciu au fost insuficiente şi necesitatea acestui mineral vital a fost mare, aceasta a fost efectiv stocat de catre organism. Magneziu, pe de altă parte, a fost disponibil in abundentă, sub formă de nuci, seminte, cereale, legume şi nu avea nevoie să fie stocat intern.

Corpurile noastre păstrează încă calciu şi magneziu, deşi avem tendinta de a manca produse lactate mult mai mult decât strămoşii noştri. În plus, zahărul şi consumul de alcool este mai mare decât al lor, şi atât zahărul cat şi alcoolul cresc excreţia magneziului prin urină. Semintele noastre, iniţial cu un continut ridicat in magneziu, au fost rafinate, ceea ce înseamnă că nutrienţii se pierd în procesul de rafinare. Calitatea solului nostru s-a deteriorat, ca urmare a utilizării de îngrăşăminte care conţin cantităţi mari de potasiu. Acest lucru duce la un continut mult mai scazut de magneziu in produsele alimentare decat inainte.

Două probleme majore de sanatate, artrita si osteoporoza, pot fi cauzate in parte de un deficit de magneziu. Realizand care care sunt factorii determinanti, aceste probleme devin mai uşor de înţeles, şi, adesea, pot fi controlate prin dieta.

Magneziul este necesar pentru absorbţia calciului. Fără suficient magneziu, calciul poate fi colectat în ţesuturile moi şi poate provoca un tip de artrita. De fapt, aportul de calciu excesiv şi magneziu insuficient poate contribui la ambele boli. Magneziul luat in doze corespunzatoare poate rezolva problema deficitului de calciu.

Atunci când nivelul de calciu este ridicat în sânge se stimuleaza secretia unui hormon numit calcitonin şi suprimă secreţia de hormon paratiroidian (HPT). Acesti hormoni regleaza nivelul de calciu din oasele noastre şi ţesuturile moi şi sunt, prin urmare, legati în mod direct atât de osteoporoza cat si de artrita. HPT atrage calciul din oase şi din depozitele de la nivelul ţesuturilor moi, în timp ce calcitonina creşte nivelul de calciu in oase şi menţine absorbitia în ţesuturile moi. Acest echilibru delicat şi important este determinat de cantităţile suficiente de magneziu.

Deoarece magneziu suprimă HPT şi stimulează calcitoninul, ajută la depunerea calciului in oasele noastre, previne osteoporoza, şi ajută la eliminarea unor forme de artrita. Un deficit de magneziu va împiedica această acţiune chimică care are loc în corpurile noastre. În timp ce magneziul ajută organismul sa absoarba şi sa reţina calciul, prea mult calciu impiedica absorbtia magneziului. Deci, cantitati mari de calciu fara magneziu adecvat pot crea fie malabsorbtie, fie un deficit de magneziu, dar numai magneziul poate rupe ciclul. Calciu cauzeaza contractia muschilor, în timp ce magneziul îi ajută să se relaxeze.

O dieta bogata in lactate şi scăzuta în cereale integrale poate duce la un exces de calciu în ţesuturi şi un deficit de magneziu. Cauza crampelor menstruale poate fi consumul de prea multa brânză, iaurt, inghetata sau lapte, combinate cu cereale integrale si fasole in cantitati insuficiente. Sau ar putea fi cauzate de prea mult calciu si magneziu insuficient. Modificarea dietei si cresterea suplimentarii cu magneziu pot duce la disparitia crampelor mentruale.

In plus, vitamina D este un mineral esential pentru o buna absorbtie a calciului in organism. Prezenta vitaminei D in organism este benefica deoarece evita cariile dentare, previne instalarea osteoporozei si osteomalaciei, previne aparitia unor tulburari nervoase si unor boli infectioase, contribuie la o buna functionare a hipofizei, paratiroidei si tiroidei.

Deficientele acestor minerale pot cauza tulburari serioase ale organismului, in special la nivelul oaselor, muschilor si nervilor.

Suplimentarea cu calciu, magneziu si vitamina D este esentiala, tinand cont de stiul de viata actual, care de cele mai multe ori nu este sanatos si echilibrat, si de dietele sarace in nutrienti esentiali. Suplimentele naturale pe baza de calciu magneziu si vitamina D ne vin adesea in ajutor cand intampinam toate aceste minusuri.

Cel mai bun raport de calciu si magneziu este 2:1. Preparatele moderne pe baza de calciu si magneziu precum Strong Bones Calivita contin ambele minerale in acest raport.

Strong Bones Plus Calivita este o formula completa, de calciu, magneziu si vitamina D, ideala pentru o functionare optima a organismului. Magneziul si vitamina D joaca un rol important in absorbtia calciului la nivelul oaselor si tesuturilor. Prin consumul acestor suplimente putem reduce crampele musculare si unele simptome premenstruale, riscurile de aparitie a osteoporozei, artritei si a altor probleme ale sitemului osos, nervos, vascular si muscular.