Astenia este definita ca un nivel anormal de slăbiciune sau de oboseală. Tipurile de astenie variază, la fel ca si cauzele. Unele persoane experimenteaza astenie in tot corpul, în timp ce la altele este localizata într-un anumit domeniu.

Astenia este un termen medical larg folosit pentru a descrie pe cineva care se afla într-o stare de slăbiciune şi de multe ori se referă la o pierdere a capacităţii. Atunci când o persoana se afla într-o stare de astenie, totul pare un efort ; tot ceea ce facea pentru a se simti bine acum pare a avea nevoie de prea multa energie.

Organismul astenicilor este slăbit şi, de asemenea, si sistemul imunitar, lăsându-i vulnerabili la o serie de boli şi infecţii pe care, în condiţii normale, le-ar depasi destul de uşor. Sunt, deci, mai susceptibili de a contracta raceala sau gripa, care deobicei sunt prezente in perioadele de astenie, iar acesta este ultimul lucru de care ar avea nevoie un astenic atunci când deja se afla într-o stare de oboseală şi slăbiciune.

Termenul astenie este derivat din latinescul “astheneia”, care, la rândul său a fost derivat din cuvântul grecesc “asthenes”, adica slab. Ca un termen medical, astenia a apărut pentru prima dată în limba engleză în 1802.

In general, astenia afecteaza intregul organismul, si este cauzata de orice condiţie care ar putea induce slăbiciune sau o pierdere de vitalitate. Exemplele includ fibromialgie sau alte condiţii debilitante de durere, ​​cancer si tratamentele asociate cu acesta, leucemie, precum şi otrăvire chimică.

Astenia neurocirculatorie

Un tip de astenie localizata este cunoscuta sub numele de astenie neurocirculatorie, de asemenea, cunoscuta sub numele de sindromul Da Costa. Adesea experimentata de soldaţii care au vazut recent o luptă, astenia neurocirculatorie este caracterizată prin dificultăţi de respiraţie, palpitaţii, nervozitate, disconfort toracic şi slăbiciune. Mai degrabă decât a fi o afectiune cronica, acest tip de astenie tinde să se manifeste în atacuri.

În timp ce debilitatea si slabiciunea  caracterizate de astenie sunt cel mai frecvent asociate cu recuperarea in urma unor boli fizice sau prejudicii, ii afectează, de asemenea, si pe cei care sufera de probleme emotionale sau cognitive, cum ar fi depresia severă sau stresul.

Oricare ar fi cauza, instalarea unei stari de slăbiciune, de obicei, lasă sentimentul de oboseala usoara sau epuizare fizica slaba.

Ajutor pentru astenie

Remediile naturale din plante şi homeopate pot ajuta cu siguranta la recuperarea spiritului într-o perioadă de convalescenţă.

Anumite ingrediente din plante, cum ar fi Hypoxis rooperi (extract de cartof din Africa), Agothosma betulina, ginseng siberian, Echinacea şi Olea europea (extract din frunze de măsline), pot ajuta la stimularea poftei de mâncare, pentru a stimula sistemul imunitar şi pentru a reduce oboseala –astfel pot fi abordate simptomele majore ale debilitatii astenice pentru o recuperare rapida.

Remediile pe bază de plante sunt 100% sigure, fara efecte secundare – deşi este important să fie achizitionate de la o companie de renume pentru  o putere şi eficacitate terapeutică maxima.

Remedii naturale pentru astenie

1. Creşterea consumului de vitamina C

Potrivit specialistilor in nutritie, cele mai bune surse de vitamina C sunt catina (contine de 10 ori mai multa vitamina C decat citricele), macesele, ardeii iuti, coacăzele negre (contin de 4 ori mai multa vitamina C decât portocalele), urzica, patrunjelul (are 4 de ori mai multa vitamina C decat citricele), rosiile, kiwi (mai bogat în vitamina C decât portocalele) şi varza de Bruxelles.

2. Sportul in aer liber face minuni

Dacă aveţi timp, incepeti ziua cu o plimbare sau o alergare în parc. Dacă serviciul nu vă permite să faceti acest lucru seara. Orice activitati fizice sunt binevenite, inclusiv înotul, dansul, exercitiile de fitness, etc.

3. «  La revedere » grăsimilor si « Bine ati venit » fructelor şi legumelor!

Iarna ne dă mai puţine oportunităţi de legume si alimente proaspete, insa putem alege fructe proaspete de sezon şi cateva plante aromatice (patrunjel, marar, ceapa uscata). Odata cu venirea primaverii oferta devine bogata si variata in fructe, legume si plante aromatice de toate tipurile (pătrunjel, mărar,leustean, telina, spanac, salata verde, ceapa verde, urzica, stevie, leurda).  Pot fi consumate sub forma de amestec in salate, in blender, sau gatite. Cu cat sunt mai diverse şi pline de culoare, cu atât este mai bine pentru sanatatea noastra !

4. Alegeti alimente bogate în magneziu şi fier

Cele mai bune surse de magneziu se găsesc în: sfeclă, spanac, naut, caise uscate, fasole albă şi roşie, porumb fiert, broccoli, păpădie, nuci, seminte de floarea soarelui, migdale, smochine uscate, curmale uscate , prune uscate, banane. Absorbtia fierului este stimulată de vitamina C. Cele mai bune surse de fier: carne, făină fortificata cu fier şi derivatele sale, ouă, chimen, oregano, frunze de dafin, patrunjel, scorţişoară, piper negru, boia de ardei, ciuperci, boabe de cafea, germeni de grau, urzici.

5. Inprospatati-va cu ceai verde

Imbunatateste nivelul de energie şi vă ţine în formă în timpul zilei.