Enzimele digestive si digestia

Enzimele din corpul nostru si din alimentele pe care le mâncam sunt de ajutor în procesul digestiv. Digestia începe în cavitatea bucală unde se descompun fizic toate alimentele cu ajutorul limbii si dintilor. Particulele de alimente călătoresc apoi în stomac unde sunt digerate mai mult de sucurile gastrice acide.

Odata ce produsele alimentare parasesc stomacul şi intră în intestinul subţire, mai multe lichide digestive se adaugă. Aceste fluide contin enzime, care ajuta în procesul digestiv. De exemplu, pancreasul secreta trei enzime în intestinul mic: amilază, protează, şi lipaza. Aceste enzime sunt, de asemenea, produse de peretele intestinal. Fiecare dintre aceste enzime au locuri speciale obligatorii numite receptori care ajută la potrivirea cu şi leagarea de un anumit tip de nutrienţi.

De exemplu, amilaza digera carbohidratii, cum ar fi amidonul care se găseste în cartofi şi paste făinoase. Proteaza ajuta organismul la descompunerea proteinelor care se gasesc in alimente cum ar fi carnea în blocuri mici, care pot fi apoi folosite pentru a construi si mentine tesuturile corpului. Lipaza ajuta organismul in descompunerea grăsimilor şi uleiurilor, care pot ajuta la scaderea cantitatii de grăsimi care circula in fluxul sanguin.

Sfaturi pentru o buna digestie

1. Mănâncă în ordinea digestibilitatii.

Gândiţi-vă la o autostradă pe care circula unele masini mai lente iar in spatele lor se afle alte masini mai rapide, cauzând un blocaj de trafic. Acelaşi lucru este valabil si pentru alimente. Este recomandat  sa se consume alimentul care se digera cel mai rapid si se pastreaza  cel mai greu de digerat pentru a doua jumătate a mesei.

Aici sunt secvente de timp pentru diferite grupe de alimente:

• Apa si sucuri: 20-30 minute

• Fructe, piureuri, supe: 30-45 de minute

• Legume: 30-45 de minute

• Fasole, cereale, amidon: 2-3 ore

• Carne, peşte, carne de pasăre: 3 ore sau mai mult

2. Consuma lichide calde in timpul meselor. Bauturile reci ca gheaţa pot încetini procesul digestiv, la fel cum actioneaza gheata pe un muşchi. Musculatura se rigidizează şi nu funcţionează, de asemenea. Temperatura calda a apei, sucurilor, ceaiurilor sau cafelei decafeinizate va încuraja buna digestie.

3. Mănâncă la intervale regulate. Este important ca mesele să fie regulate. Consumul de alimente şi de grupuri similare, la momente similare, în fiecare zi are un efect de reglare asupra sistemului digestiv.

4. Fii constient de ceea ce mananci si de dimensiunile portiilor. Supraconsumul de alimente este cauza numarul unu de indigestie. Creierul nostru semnalează senzatia de satietate la aproximativ zece minute dupa ce suntem de fapt satui complet. Deci, este important sa nu se consume alimente pana la instalarea senzatiei de saturatie.

5. Mesteca mancarea complet şi nu vorbi în timp ce mănânci. Mestecatul incomplet şi vorbitul în timpul mancatului pot  provoca înghiţire prematură. Sistemele digestive nu sunt concepute pentru a digera bucati mari de alimente, iar atunci când ajung bucati de dimensiuni mari în stomac se poate produce o digestie incompletă (disconfort digestiv).

6. Relaxaţi-vă în timp ce manancati. Consumul de alimente atunci când ersti grabit creste stresul si incetineste procesul digestiv. Creaza-ti o atmosferă plăcută, liniştitoare atunci când mănânci şi asigura-te că iti poti dedica timp pentru a manca.

7. Nu manca noaptea tarziu. Trupurile noastre, inclusiv sistemul nostru digestiv, încetinesc seara pentru a se odihni şi întineri. Când se consuma mâncare la aceste ore târzii nu sunt suficiente enzime digestive pentru a digera corect. Acest alimente nedigerate stau în stomac şi de multe ori perturba somnul.

8. Fa o plimbare dupa masa. Fi activ pentru 30 de minute după fiecare masă. Creşterea activităţii fizice ajută la relansarea sistemului digestiv şi creşte producţia de enzime digestive. Acest lucru va duce la o digestie mai completă a produselor alimentare si disconfort digestiv mai puţin.