Adaptarea la o zona noua de timp este dificila şi poate provoca jet lag, o tulburare temporară, care duce la oboseala majoră sau insomnie, somn fracţionat, tulburări gastro-intestinale, împiedicarea  îndeplinirii sarcinilor fizice şi intelectuale, nervozitate, dureri de cap, ameţeli şi sentimentul generalizat de desincronizare cu tiparele obisnuite de zi cu zi. Jet lag ii afecteaza de obicei pe cei mai tineri,  mai mult decât afecteaza persoanele în vârstă. Jet Lag pot fi prevenite, iar adaptarea la un nou fus orar poate deveni simpla prin efectuarea de cateva schimbari simple in rutina.

1. Schimbati-va programul devreme. Dacă veti calatori departe pentru mai mult de câteva zile şi va veti deplasa catre o zona noua de timp, ar trebui să va reajustati programul curent înainte de a ajunge la noul fus orar. Pentru a face acest lucru, setaţi progresiv ceasurile cu o oră înainte sau în urmă (în funcţie de fusul orar catre care va veti deplasa) la fiecare câteva zile, începând cu două-trei săptămâni înainte de data de plecare.

De exemplu: dacă plecati la sfârşitul lunii, schimbati treptat ceasurile înainte sau în urmă cu o oră incepand cu debutul acestei luni, şi păstraţi-l în acest fel până când va adaptati. După ce v-ati adaptat, mutaţi ceasurile înainte sau în urmă cu inca o oră.

Încercaţi sa va îndreptati spre zona de timp noua cât mai mult posibil. Chiar daca este doar o diferenţă de câteva ore, acesta tehnica va va ajuta organismul sa se adapteze la schimbările de timp.

2. Mntineti-va hidratati. Limitati consumul de cafeina si alcool cu trei zile înainte de zborul de plecare, deoarece aceste lichide au tendinta de a deshidrata. În schimb, beti multa apa.

3. Faceti miscare pana a ajunge pe scaunul din avion şi imbracati-va confortabil. Stând pe scaun pentru perioade lungi de timp va veti limita fluxul de sânge care va poate face sa va simti obositi. De asemenea, este foarte important sa va intindeti cat de des puteti, deoarece  întinderea face ca organismul sa fie mai plin de energie si mareste fluxul de sange.

4. Despariti călătoria în segmente. De exemplu, în cazul în care călătoriţi de la America de Nord catre Africa, poate doriţi să luati în considerare o oprirea in Europa pentru un timp, pentru a va readapta la fusul orar care este cu câteva ore înainte, înainte de a trece mai departe spre est. Permiteti organismului dumneavoastră să se adapteze treptat.

5. Mănâncati şi doarmiti la momentele potrivite. Chiar dacă nu va e foame, mancati la ora mesei tipice în noul fus orar. Încercaţi să dormiti la ora culcare, chiar dacă nu vă simţiţi obosit.

Rămâneţi activ în timpul orelor de zi, astfel încât să vă simţiţi obositi odata cu căderea nopţii. Efectuati exercitii de relaxare cu câteva ore înainte de culcare, astfel încât corpul sa se pregateasca pentru a merge la culcare. Melatonina reface ritmurile naturale ale corpului, astfel ca alimentandu-va si dormind la momentul oportun pentru noul fus orar, corpul dumneavoastra  se va adapta usor.

Sugestii:

• Adaptati-va la noul program local cât mai curând posibil. În cazul în care perioada de călătorie este de mai puţin de trei zile, cel mai bine este să rămâneti în programul iniţial de timp.

• Expuneti-va la soare cat de mult posibil după sosirea din orice direcţie. Acest lucru va ajuta organismul se adapteze la fusul orar.

• Evitati sa dormiti in timpul zilei, atunci când călătoriţi. Somnul de pe timpul zilei va va perturba obiceiurile de dormit iar jet lag – ul va fi prezent.

Utilizaţi melatonina pentru Jet Lag

Pentru călătorii frecvente, jet lag-ul poate fi un rău necesar. Zborul în zone de timp diferite poate face ca corpul sa devina obosit şi suferind. Pentru a-l aduce înapoi în ritmul său natural, luaţi în considerare utilizarea de melatonina pentru a combate jet lag. Melatonina se găseşte în mod natural în organism si ajuta la reglarea ceasului intern al organismului. Comprimatele de melatonină ajuta organismul in aceste momente sa se întoarcă la programul său natural, după zborurile lungi.

Melatonina este o modalitate foarte bună de a ajuta in lupta cu Jet Lag. Este o substanta chimica din creier, care este eliberata in cantitati crescute cand este întuneric pentru a produce somnolenţă. Versiune sintetica a acestei substanţe chimice poate fi utilizata pentru a preveni şi pentru a va recupera de la deplasarile catre fusuri orare diferite, care creează jet lag.

Tratament naturist diferenta de fus orar