Pubertatea si menopauza marcheaza cele două capete ale spectrului din viata unei femei de reproducere. Pubertatea se caracterizează prin apariţia menstruatiei, dezvoltarea sanilor si aparitia caracterelor sexuale secundare. Vârsta de debut a pubertatii poate varia de la persoana la persoana, astfel ca începutul ciclului menstrual regulat, înainte de 8 ani sau mai tarziu de vârsta de 16 ani necesita sfatul medicului. În mod similar, în caz de menopauză, încetarea menstruaţiei înainte de 40 de ani, sau continuarea după 53 de ani este neobişnuită şi reprezinta o cauză de îngrijire medicală. Ambele capete ale spectrului din viata de reproducere a unei femei sunt perioade cu un mare impact hormonal, emoţional, precum şi de modificari fizice.

Nereguli menstruale

În timpul fazei de reproducere a vieţii unei femei, menstruatia apare la fiecare 21 de zile, cu durata de 5-7 zile de sângerare. În multe cazuri, ciclurile de tind sa fie neregulate, mai ales la pubertate si menopauza. Orice durata a ciclului, în intervalul de 25-30 de zile este normală. Nereguli menstruale pot fi:

• Amenoree – este lipsa unei perioade menstruale la o femeie de vârstă reproductivă. Aceasta poate fi o situaţie în care femeia nu-si începe menstruatia la o varsta destul de avansata sau menstruatia se opreşte după o anumită perioadă de timp.

• Oligomenoreea sau hipomenoreea-ciclu menstrual este rar, cu intervale de mai mult de 40 de zile sau este extrem de uşor şi sărac.

• Menoragia – sangerarea menstruala este anormal de mare, coagulata şi prelungită, care apare la intervale regulate. Femeile au tendinta de a deveni anemice în această stare.

• Metroragie – durata ciclului este mai mare de 20 de zile, de multe ori asociata cu menoragia.

• Sângerări vaginale neregulate – sângerarea apare la intervale neregulate, în cantităţi diferite şi poate dura aproape pe întreg parcursul lunii.

• PMS (sindrom premenstrual) – Aceasta conditie poate varia de la o intensitate uşoară până la extremă. Este asociat cu senzaţie de balonare, dureri de picioare, dureri de cap şi modificări ale dispoziţiei. Simptomele sindromului premenstrual pot interfera cu o viaţa socială normală.

• Dismonoreea – este o afecţiune caracterizată prin durere uterina severa in timpul menstruatiei. În multe cazuri, durerea este atât de gravă încât împiedica chiar şi activităţile de zi cu zi şi necesită utilizarea de analgezice.

Modelele menstruale poate fi influenţată  de schimbările generale de sănătate, pierderea bruscă în greutate sau creşterea în greutate, situaţii stresante de viaţă, tulburări metabolice, anumite infecţii, precum şi modificări anatomice şi hormonale. Tratamentul depinde de:

- tipul de neregulă menstruala

- vârsta şi constructia pacientului

- boli fizice asociate sau alte simptome

- modificări hormonale care pot fi detectate prin teste de sânge

- dorinţa de fertilitate sau de contracepţie

- anomalii anatomice

O serie de factori pot cauza pierderea sincronizarii de semnale hormonale. Ele pot fi enumerate după cum urmează:

• Sarcina provoca unei femeie lipsa de perioade de menstruale pana la nastere datorita schimbărilor extraordinare ale nivelurilor de hormoni.

• Stresul si anxietatea fac ravagii cu hormoni, provocând perioade neregulate.

• Lipsa de vitamine şi malnutriţia pot provoca semnale hormonale dereglate, ceea ce duce la perioade neregulate.

• Pierderea in greutate anormala poate duce la perioade neregulate prin crearea de dezechilibru hormonal.

• Efortul fizic intens poate provoca perioade neregulate.

• Tulburări, cum ar fi anorexia sau bulimia, pot provoca perioade neregulate.

• Debutul pubertăţii sau menarhei poate provoca perioade neregulate până la 3 ani de la menarha. Acest lucru se intampla deoarece hormonilor « infuriati » de la pubertate le va lua ceva timp pentru a reveni la normalitate.

• Administrarea de anticonceptionale si noul nivel de hormoni stabilit prin astfel de pastile pot provoca perioade neregulate.

• Menopauza poate începe cu perioadele neregulate. Acest lucru se datorează faptului că în acel moment, nivelul de hormoni feminini începe sa scada.

• Sindromul ovarelor polichistice poate crea tulburări în procesul de ovulatie, provocând, de asemenea, perioade neregulate.

• Boala inflamatorie intestinala poate duce, de asemenea, la oligomenoree.

Tipuri de tratament:

- modificarea stilului de viata

- exerciţii de relaxare cum ar fi yoga

- practici de meditaţie pentru a gestiona stresul

- suplimente pe bază de plante, cum ar fi uleiul de primula sau siropul de clorofila.

- suplimente hormonale

- proceduri sau interventii chirurgicale

Deoarece aceste probleme pot fi de lungă durată şi, în multe cazuri, nu sunt detectate anomalii evidente, este mai bine să  se înceapa cu modalităţile de tratament care au putine efecte secundare sau nu au deloc, şi sunt simplu de utilizat.

Tagged with:
 

Adoptarea unei diete bogate de vitamine ne poate putea sa trecem prin iarnă fără probleme mai mari decat cateva stranuturi.

Dacă sunteți printre cei care racesc de obicei in sezonul rece, ar putea fi timpul să vă asigurați că dieta dumneavoastra nu este saraca in nutrienti, astfel incat sa va faca si mai vulnerabili la problemele iernii. Deși nu există nici o dovadă puternică că l un anumit produs alimentar este capabil sa opreasca tusea și sa previna raceala, există o serie de alimente care sunt esențiale pentru funcționarea optimă a sistemului imunitar, datorita continutului lor de nutrienti importati.

Dacă credeati că vitamina C poate ajuta in raceala si gripa, atunci credeti in continuare acest lucru. În timp ce un aport optim de vitamina C este important pentru functionarea sistemului imunitar, la fel este si zincul. Puțini oameni au un aport scazut de vitamina C, dar mult mai multi au un aport scazut de zinc, în special femeile și copiii. Zincul se găsește în special în carnea roșie slabă și fructele de mare, precum și în cantități mai mici in pâinea integrala, nuci si cereale fortificate pentru micul dejun.

Zincul este implicat în dezvoltarea și funcționarea celulelor albe ale organismului care lupta impotriva infectiilor. Adulții au nevoie de 8 pana la 12 miligrame de zinc pe zi, din care jumătate este găsit într-o bucată de dimensiunea palmei de carne rosie slaba, si aproape toata cantiatea într-o singură stridie. Odată ce zincul aportul de zinc este asigurat, atunci vă puteți concentra pe fructe și legume proaspete, care sunt surse bogate de o serie de antioxidanti puternici, inclusiv vitamina C, care ajuta la protejarea celulelor organismului împotriva deteriorării și a infecției.

Țineți cont de faptul ca, cu cat sunt mai luminoase si mai puternic colorate legumele și fructele, cu atat acestea sunt mai pentru dumneavoastra. Sfecla roșie, cartofi dulci, broccoli, portocalele, ardeiul gras rosu si dovleacul sunt toate pline de nutriție importanti.

În cele din urmă, nu uitați să păstrați un apr ridicat aport de lichide. Fiind vorba de iarna, anotimpul fruguros, de nelipsit ar trebui sa fie si ceaiurile din plante. Pe langa faptul ca inrautateste simpomele gripei și racelii si mai rau, deshidratarea nu ese buna nici pentru digestie în general. Dacă observați că nu puteti consumat apa foarte multa în timpul iernii, consumati in plus si ceaiuri, precum ceaiul verde, care este ambalat cu antioxidanti si, care de asemenea a demonstrat ca poate creste rata metabolica, dacă sunt consumate trei sau mai multe cesti in fiecare zi. Apă caldă servita cu o felie de lamaie este, de asemenea, o alegere foarte buna de lichid.

Top 10 alimente de iarnă

1. Broccoli – excepțional de bogat in antioxidanti.

2. Morcovi – plini de beta-caroten antioxidant.

3. Ardei gras rosu – bogat in vitamina C.

4. Fructele kiwi – doar o portie conține întregul necesar zilnic de vitamina C.

5. Portocale – doar o singura portie conține întregul necesar zilnic de vitamina C.

6. Ceaiul verde – antioxidant puternic.

7. Ciuperci – sursa bogata de antioxidanti.

8. Carne de vită macră - bogate in zinc.

9. Stridiile – excepțional de bogate în zinc și iod.

10. Fructe de padure – ambalate cu multi antioxidanti, dar puține calorii.

Tagged with:
 

Strategii pentru eliminarea eructatiilor

On December 21, 2012, in Afectiuni, by admin
0

Într-o digestie sanatoasa, stomacul utilizează un cocktail de acid format din acid clorhidric și pepsina, o enzima digestiva puternic care contribuie la descompunerea hranei în substante nutritive vitale de care are nevoie organismul nostru. Pepsina necesită un mediu foarte acid pemtru a-si face treaba, și atunci când acidul clorhidric este scăzut, ceea ce se poate întâmpla din mai multe motive, inclusiv varsta, dieta saraca, infecție, folosirea de antiacide, cantitati excesive de apă, sau alte medicamente, devine tot mai dificil pentru stomac sa proceseze pe deplin alimentele. Dacă suferiți de o digestie proasta, ați putea avea una sau toate dintre aceste condiții : gaze, balonare, eructații, dureri musculare, tulburări ale pielii, insomnie, constipație, diaree, arsuri la stomac și, în cele mai multe cazuri nu sunteti conștienti de asociere. Digestia săracă este rădăcina multor simptome aparent fără legătură, care pot arunca bulgărele de zăpadă, facilitând disconfortul și durerea si în cele din urmă ducand la crearea unei condiții mult mai rele decât o proasta digestie.

Alimentele nedigerate provoca, de asemenea, o mucoasa excesiva, atât detectabila cat și ascunsa, in colon. O cantitate anormală de mucus este vârful aisbergului de probleme care se afla la orizont. Alimentele care nu sunt complet digerate sunt contra productive pentru orice eforturi de a stabili sau de a menține o sănătate optimă. Alimentele nedigerate sunt direct legate de crearea de toxine in colon, care tinde să copleșească sistemul imunitar. Relația dintre un colon sanatos si sistemul imunitar este bine documentata. Atunci când organismul este forțat să scape de combinatii chimice care ii diminuează funcționalitatea, energia necesară pentru a facilita eliminarea acestor substanțe chimice reduce energia necesară proceselor celulare normale. Ca urmare, nu este greu de înțeles de ce proasta digestie este un factor în fiecare boală cronică.

O curatire a colonului este primul pas pentru îmbunătățirea condițiilor asociate cu proasta digestie. Mulți experți sugerează o curățare de cel puțin o dată pe an, însă sugestia mai populara este o dată la trei luni.

Strategii pentru eliminarea eructatiilor

Doriti sa scapati de eructatiile excesive si nu stiti cum ? De fapt, nu e așa de greu, atâta timp cât sunteti conștienti de principala cauză a lor și cum să o controlati.

Mai jos va prezentam cateva strategii pentru eliminarea ragaielilor sau eructatiilor :

1. Atenție la aer – Știați că puteți înghiți până la cinci uncii de aer de fiecare dată când înghiți? Cei care sunt anxiosi sau nervosi, în general, au tendința de a înghiți frecvent, crescând cantitatea de aer în stomac. Deoarece aerul din stomac este cauza eructațiilor, există măsuri pe care le puteți lua pentru a reduce

Alte măsuri de reducere a aerului în stomac includ:

  • Evitarea bauturilor carbogazoase
  • Mancatul incet și de mestecarea completa a alimentelor
  • Consumul de alimente cu gura inchisa
  • Evitarea gumei de mestecat
  • Bautul de lichide printr-un pai și nu din cutii sau sticle
  • Evitarea alimentelor si bauturilor cu un continut ridicat de aer în ele, cum ar fi inghetata, omletele, frisca, berea și sufleurile.

2. Mancati mese mici

Este pur și simplu de la sine înțeles faptul ca, cu cat mancati mai mult cu atat mai mult aer inghititi. Incercati sa mancati 5 sau 6 mese mai mici, în fiecare zi ,în loc de trei mese mari.

3. Când toate celelalte eșuează ….

Dacă sunteți un înghițitor de aer cronic, veți râgâi in exces, uar acest obicei poate fi foarte deranjant. Vestea bună este că, chiar si ragaitul cronic poate fi ameliorat. Nu va fie teama sa consultati un consilier sau psiholog pentru exercitii de relaxare, care sa va ajutate sa scapati de obiceiul nervos de a inchiti aer in exces.

4. Evitati dulciurile

Veți găsi că, atunci când mănâncati dulciuri, le mâncați mai repede decât alimentele obișnuite, ceea ce înseamnă mai mult aer în sistemul digestiv. Chiar și cu alimente cum ar fi friptura, dacă nu sunteti atenti să o taiati în bucăți suficient de mici, veți ingera aer mult mai mult.

5. Antiacidele

Numerosi experți in  digestie sugereaza utilizarea antiacidelor care conțin simeticonă. Simeticona ajută la ruperea bulelor mari de aer în unele mai mici în interiorul stomacului, care va ajuta la reducerea senzatiei de eructatie.