Într-o digestie sanatoasa, stomacul utilizează un cocktail de acid format din acid clorhidric și pepsina, o enzima digestiva puternic care contribuie la descompunerea hranei în substante nutritive vitale de care are nevoie organismul nostru. Pepsina necesită un mediu foarte acid pemtru a-si face treaba, și atunci când acidul clorhidric este scăzut, ceea ce se poate întâmpla din mai multe motive, inclusiv varsta, dieta saraca, infecție, folosirea de antiacide, cantitati excesive de apă, sau alte medicamente, devine tot mai dificil pentru stomac sa proceseze pe deplin alimentele. Dacă suferiți de o digestie proasta, ați putea avea una sau toate dintre aceste condiții : gaze, balonare, eructații, dureri musculare, tulburări ale pielii, insomnie, constipație, diaree, arsuri la stomac și, în cele mai multe cazuri nu sunteti conștienti de asociere. Digestia săracă este rădăcina multor simptome aparent fără legătură, care pot arunca bulgărele de zăpadă, facilitând disconfortul și durerea si în cele din urmă ducand la crearea unei condiții mult mai rele decât o proasta digestie.

Alimentele nedigerate provoca, de asemenea, o mucoasa excesiva, atât detectabila cat și ascunsa, in colon. O cantitate anormală de mucus este vârful aisbergului de probleme care se afla la orizont. Alimentele care nu sunt complet digerate sunt contra productive pentru orice eforturi de a stabili sau de a menține o sănătate optimă. Alimentele nedigerate sunt direct legate de crearea de toxine in colon, care tinde să copleșească sistemul imunitar. Relația dintre un colon sanatos si sistemul imunitar este bine documentata. Atunci când organismul este forțat să scape de combinatii chimice care ii diminuează funcționalitatea, energia necesară pentru a facilita eliminarea acestor substanțe chimice reduce energia necesară proceselor celulare normale. Ca urmare, nu este greu de înțeles de ce proasta digestie este un factor în fiecare boală cronică.

O curatire a colonului este primul pas pentru îmbunătățirea condițiilor asociate cu proasta digestie. Mulți experți sugerează o curățare de cel puțin o dată pe an, însă sugestia mai populara este o dată la trei luni.

Strategii pentru eliminarea eructatiilor

Doriti sa scapati de eructatiile excesive si nu stiti cum ? De fapt, nu e așa de greu, atâta timp cât sunteti conștienti de principala cauză a lor și cum să o controlati.

Mai jos va prezentam cateva strategii pentru eliminarea ragaielilor sau eructatiilor :

1. Atenție la aer – Știați că puteți înghiți până la cinci uncii de aer de fiecare dată când înghiți? Cei care sunt anxiosi sau nervosi, în general, au tendința de a înghiți frecvent, crescând cantitatea de aer în stomac. Deoarece aerul din stomac este cauza eructațiilor, există măsuri pe care le puteți lua pentru a reduce

Alte măsuri de reducere a aerului în stomac includ:

  • Evitarea bauturilor carbogazoase
  • Mancatul incet și de mestecarea completa a alimentelor
  • Consumul de alimente cu gura inchisa
  • Evitarea gumei de mestecat
  • Bautul de lichide printr-un pai și nu din cutii sau sticle
  • Evitarea alimentelor si bauturilor cu un continut ridicat de aer în ele, cum ar fi inghetata, omletele, frisca, berea și sufleurile.

2. Mancati mese mici

Este pur și simplu de la sine înțeles faptul ca, cu cat mancati mai mult cu atat mai mult aer inghititi. Incercati sa mancati 5 sau 6 mese mai mici, în fiecare zi ,în loc de trei mese mari.

3. Când toate celelalte eșuează ….

Dacă sunteți un înghițitor de aer cronic, veți râgâi in exces, uar acest obicei poate fi foarte deranjant. Vestea bună este că, chiar si ragaitul cronic poate fi ameliorat. Nu va fie teama sa consultati un consilier sau psiholog pentru exercitii de relaxare, care sa va ajutate sa scapati de obiceiul nervos de a inchiti aer in exces.

4. Evitati dulciurile

Veți găsi că, atunci când mănâncati dulciuri, le mâncați mai repede decât alimentele obișnuite, ceea ce înseamnă mai mult aer în sistemul digestiv. Chiar și cu alimente cum ar fi friptura, dacă nu sunteti atenti să o taiati în bucăți suficient de mici, veți ingera aer mult mai mult.

5. Antiacidele

Numerosi experți in  digestie sugereaza utilizarea antiacidelor care conțin simeticonă. Simeticona ajută la ruperea bulelor mari de aer în unele mai mici în interiorul stomacului, care va ajuta la reducerea senzatiei de eructatie.